søndag den 27. november 2011

Juledekorationerne 2011

Så er det ved at være juletid igen, og der skal pyntes op igen. Årets juledekorationer blev holdt i natur, guld og lilla.
Jeg var lidt i tvivl om hvilken adventskrans jeg skulle lave, så jeg endte med at lave to. Den første blev en lidt tung sag, med både pudemos, kogler, husløg, gran og lilla lys og sløjfer.
Jeg var forbi Søsterne Grene og købe satinbånd og hele tre glasfugle; en lilla og to grønne og de endte alle tre på fadet.
Jeg fik også lyst til at lave en lidt finere og mere enkel krans. En grenkrans blev blot pyntet med lidt buksbom omkring stagerne. Jeg satte lidt guldkugler på og viklede et smalt satinbånd om.

 Den lille krans fik et kvadratiske guld fad at stå på. Lysene er de små juletræslys, så de skal skiftes tit, men de passer godt til en fin lille feminin dekoration.
Årets kalenderlysdekoration  blev pyntet med husløg, kogler fra skoven og en stor lilla sløjfe.


Det blev også til et par dørdekorationer. Jeg lærte et nyt trick - nemlig at binde en hyacinth med i dekorationen.
Jeg glæder mig til at se om den samler nok fugt op til at den også blomster og dufter. Jeg elsker hyacinther.
Det blev også til en mere "naturlig" dekoration med tørrede citronskriver, kogler, stråbånd og glimmeræbler.

Du kan (gen) se mine juledekorationer fra forrige år her

2 kommentarer:

  1. Hold da op, hvor har du været produktiv :-)

    KH
    Birthe

    SvarSlet
  2. ja, det er så hyggeligt at lave noget kreativt sammen med familien.
    knus SS

    SvarSlet